Ahad, 15 September 2013

ANALISIS SOALAN PERCUBAAN - SOALAN NO 1 KERTAS 1



  1. Soalan Perak Amalan berjimat cermat amat dituntut dalam kehidupan harian.
    Sebagai pelajar bincangkan cara-cara anda mengamalkan sikap berjimat cermat dalam kehidupan harian
  2. Soalan Negeri Sembilan Guru Ibarat lilin yang sanggup membakar diri demi menerangi kegelapan orang lain. Begitulah ungkapan yang sering dilaung-laungkan oleh masyarakat kita pada hari ini.Huraikan peranan anda untuk membalas jasa guru
  3. Soalan Dari Selangor Salah satu isu yang membimbangkan masyarakat kini ialah masalah golongan remaja yang tidak berminat dengan kebudayaan tradisional warisan nenek moyang mereka.Huraikan langkah-langkah yang perlu dilaksanakan oleh remaja untuk memastikan pelestarian kebudayaan tersebut.
  4. Soalan JohorSemasa cuti persekolahan remaja digalakkan membantu keluarga masing-masing. Jelaskan pendapat anda tentang usaha-usaha untuk membantu keluarga semasa cuti persekolahan
  5. Soalan MRSM Khidmat Bimbingan dan Kaunseling di sekolah dapat membantu pelajar menangani masalah peribadi, akademik dan kerjaya.Huraikan faedah-faedah yang anda peroleh melalui khidmat Bimbingan dan Kaunseling.
  6. Soalan KedahAnda seorang pelajar cemerlang SPM di peringkat kebangsaan. Pihak sekolah telah mengundang anda untuk menyampaikan ceramah yang bertajuk Langkah-Langkah Menjadi Pelajar Cemerlang,Tulis ceramah anda selengkapnya.
  7. Pulau Pinang  ; Anda telah berpeluang bercuti bersama keluarga  di tempat pelancongan yang terkenal di Malaysia.   Huraikan  langkah-langkah yang dapat dilaksanakan  untuk menjadikan tempat pelancongan di Malaysia lebih menarik.
  8. YIK  : Sekolah anda  akan menganjurkan  "Minggu Kebersihan dan Keceriaan  Sekolah" .    Berikan pendapat  anda tentang  program-program yang perlu dijalankan  sepanjang minggu tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan